למידה עמוקה – האם סובלים מ-"סוכרת קוגניטיבית"?

התופעה של שכחת החומר הנלמד תוך מספר ימים אצל תלמידי תיכון גם לאחר קבלת ציונים גבוהים במבחן צריכה להדליק נורה אדומה אצל המורה ואצל התלמיד.

הבעיה היא לא רק עצם הלמידה הרדודה של התלמיד וחוסר ההצלחה הצפויה לו בהמשך חייו כתלמיד בכיתות גבוהות ובמסגרות אקדמיות אלא גם ובעיקר חוסר שביעות הרצון של התלמיד מחווית הלמידה וחיזוק דחיית בית הספר.

בסרטון מוצגת הבעיה בצורה ציורית כמחלת "סוכרת קוגניטיבית" המבוססת על ההשערה שישנם מספר גורמים שיכולים לגרום לתלמיד להטמיע את החומר הנלמד.

ההרצאה היא חלק מהרצאה בשם: "שולחן עגול" – שיטות ללמידה העמוקה שהרצאתי בכנס מורי כימיה תש"פ ביוני 2020.
להרצאה המלאה כנסו לקישור הבא: “שולחן עגול” 

כתיבת תגובה